Biuro rachunkowe bydgoszcz, które podejmuje się prowadzenia rachunkowości danej firmy ma również obowiązek przygotowywania wszelkich sprawozdań finansowych. Prawo nakłada obowiązek składania rocznych zeznań finansowych, czyli tak zwanego rocznego bilansu.
biuro rachunkowe olsztyn zajmuje się przygotowaniem tego bilansu oraz jego sprawdzeniem pod kątem merytorycznym, pod kątem zawartości oraz zgodność z obrotami danej firmy. Biuro rachunkowe częstochowa jest zobowiązane to tego, aby sporządzić sprawozdanie przed końcem roku kalendarzowego, będącym dla wielu firm końcem roku obrotowego. Następnie w 3 miesięcznym terminem musi przedstawić je odpowiednim organom.
Sprawozdanie roczne składa się z bilansu, rachunku zysku i strat oraz informacji dodatkowej. W przypadku sporządzenia bilansu oraz rachunku zysku i strat księgowi pracujący w biurach rachunkowych, najczęściej nie napotykają na większe trudności i nie popełniają błędów w ich przygotowywaniu. Gorzej sprawa wygląda w przypadku tworzenia informacji dodatkowej i sprawozdania zarządu z działalności firmy, które są również częścią tego sprawozdania..